Ce e Google Shopping, serviciul care te face dependent de motorul de căutare
Google e un gigant care e pe cale să se facă și mai mare de atât. Are un nou serviciu denumit Google Shopping care va schimba complet modul în care faci cumpărături pe internet și care ar putea reduce din puterea Amazon pe acest sector.
Luna aceasta, compania americană a lansat Google Shopping în Statele Unite și a venit cu noi funcții pentru acest nou serviciu. Unele care aduc foarte tare cu ce face Amazon în prezent. Ceea ce te face să crezi că planul Google e să concureze direct cu gigantul lui Jeff Bezos pe această zonă.
Google caută să se urce în trenul e-commerce, iar baza de date pe care o are la dispoziție i-ar putea asigura succesul.
Cum funcționează Google Shopping
Deocamdată, Google Shopping e un serviciu disponibil doar în Statele Unite, dar s-ar putea răspândi rapid în toate colțurile lumii. E testat prima dată acasă, dar ar putea depăși granițele țării în viitorul apropiat.
Noul serviciu le permite celor de la Google să se folosească de puterea pe care o au grație motorului de căutare pentru a le oferi clienților și experiențe de cumpărături. Atât online cât și offline. Dacă iei în calcul că doar 22% dintre utilizatori se declară mulțumiți de nivelul de personalizare pe care-l primesc atunci când cumpără online, atunci mișcarea Google s-ar putea dovedi un succes.
Mai ales că americanii știu atât de multe lucruri despre tine. Ce face concret Google?
- Va oferi recomandări de produse pe baza a ceea ce ai căutat și pe baza produselor pe care le-ai și cumpărat
- Îți va permite să faci comparații de preț și-ți va trimite notificări atunci când prețul produsului pe care tu îl vrei scade sau beneficiază de o promoție avantajoasă
- Te ajută să găsești produse locale și cât mai apropiate de tine
- Poți cumpăra direct din Google Shopping, fără să mai fi nevoit să intri pe site-ul retailerului respectiv. Mai mult, îți poți lega contul bancar direct la contul tău Google
Retailerii, încântați de Google Shoppping
Mutarea Google este, în egală măsură, binevenită atât pentru retaileri, cât și pentru consumatori. Tu te vei bucura de experiențe personalizate, vei putea găsi repede produsul pe care-l vrei și la prețuri avantajoase. Iar magazinele online vor fi de acord să plătească un comision Google, tocmai pentru că americanii aduc mulți clienți.
Google Shopping s-ar putea dovedi un rival extrem de puternic pentru Amazon. Iată niște date dintr-un studiu recent, care spun că unu din zece reprezentanți ai generației millenials ar renunța la Amazon tocmai pentru că, de multe ori, vor să cumpere de acolo și nu știu ce. Amazon nu prea-i ajută să se decidă. Dar Google o poate face.
Amazon ar putea fi locul perfect unde trebuie să ajungi dacă știi ce cumperi. La Google Shopping mergi când ai nevoie de inspirație. Iar de acolo lucrurile sunt extrem de simple.
Serviciul Google are pachetul complet: te îndrumă, te ajută să cauți și apoi să cumperi efectiv. Fără să te direcționeze în altă parte.